تولید پدهای ضدویروس كرونا برای پوشاندن سطوح در فروشگاه ها

تولید پدهای ضدویروس كرونا برای پوشاندن سطوح در فروشگاه ها

آزینیك: شركت وراكو پدها و پوشش های آنتی باكتریال و ضد ویروس كرونا برای پوشاندن سطوح عمومی در فروشگاه ها نظیر چرخ دستی، نرده و دستگیره ارائه كرده است.


به گزارش روز شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، شرکت وراکو (Veraco) مستقر در لندن، طیف وسیعی از پدها و پوشش های آنتی باکتریال قابل چسبیدن را طراحی و ساخته است. این پدها در سطوحی با امکان لمس مکرر مانند دستگیره درها، چرخ دستی ها و نرده راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این شرکت از فناوری «Ions Silver» یون نقره استفاده می نماید که با شکستن ساختار زیستی میکرواورگانیسم ها از انتشار و تولیدمثل عوامل بیماری زا و خطرناک جلوگیری می کند.
این محصولات تا ۹۹٫۹۹ درصد از باکتری های رایج را از بین می برد و همین طور در مقابل ویروس کرونا موثر است. استفاده از فناوری ضدمیکروبی نقره چیز جدیدی نیست و قبل از این در رنگ و پوشش بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما تا حالا محصولات متنوعی که به آسانی در هر جایی قابل نصب و استفاده باشد، ارائه نشده است.
چندین مطالعه نشان داده است ویروس ها، همچون COVID۱۹، می توانند روزها روی سطح زنده بمانند؛ این در حالیست که با وجود مراقبت مردم از پاکیزگی دست و شستن مکرر آنها، گاهی اوقات افراد فراموش می کنند که دست ها را بشویند. این محصولات به صورت فوری، ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته، قابلیت حذف میکروب ها را داشته و حداکثر تا ۲ سال بعد از نصب نیز کار می کنند. این شرکت هم اکنون با NHS، تویوتا، دانشگاه متروپولیتن لندن و COS کار می کند.
جورج استرانگ، یکی از بنیانگذاران این شرکت اظهار داشت: در دنیای بعد از کرونا، بیشتر به بهداشت و مراقبت اهمیت می دهیم، مردم همچنان از لمس درهای عمومی، دستگیره ها، صفحه نمایش و غیره به بهترین نحو ممکن پرهیز می کنند و انتظار می رود کسب وکارها از این تغییر رفتار مردم پشتیبانی کنند. این همه گیری استانداردهای بهداشتی را تغییر داده است و ما محصولات خودرا در امتداد همین استانداردها قرار داده ایم.
چارلز چرچمن از دیگر بنیانگذاران این شرکت نیز اظهار داشت: می دانستیم که این فناوری کار می کند، اما می خواستیم محصولی تولید نماییم که ظاهر خوبی هم داشته باشد و استفاده از آنها بسیار آسان باشد. طیف وسیعی از اشکال و اندازه های مختلف را در محصولات خود داریم و همین طور می توانیم برای مشتریان تجاری خود طرح های سفارشی تولید نماییم. در آینده، هیچ دلیلی وجود ندارد از سطحی که به وفور در طول روز لمس می شود با بهره گیری از پوشش های آنتی باکتریال محافظت نشود.



منبع:

1399/09/03
22:35:26
5.0 / 5
978
تگهای خبر: تجاری , دانشگاه , فروش , فناوری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
آزینیک