نماینده مجلس خبر داد:

تلاش فراكسیون دانش بنیان مجلس برای پشتیبانی از شركتهای خلاق

تلاش فراكسیون دانش بنیان مجلس برای پشتیبانی از شركتهای خلاق

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم با تكیه بر تصویب هر چه سریع تر «قانون پشتیبانی از شركتهای خلاق» اظهار داشت: فراكسیون دانش بنیان مجلس در تلاش است با همكاری معاونت علمی و فناوری در كنار شركتهای دانش بنیان، یك قانون هم برای پشتیبانی از شركتهای خلاق تصویب شود.


به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری، احسان ارکانی اظهار داشت: آنچه که سال ها است بعنوان خلاء در زیست بوم صنایع نرم و خلاق احساس می شود، مساله حمایت های روشن قانونی می باشد. قوانین فعلی بیشتر بر شرکتهای دانش بنیان متمرکز هستند، این در شرایطی است که شرکتهای خلاق نیازمند این هستند که هم راستا و به موازات شرکتهای دانش بنیان زیر چتر قوانین حمایتی قرار گیرند.
ارکانی ضمن اشاره به نیاز شرکتهای خلاق به تسهیلات مالی ارزانقیمت اظهار داشت: باید در قوانین حمایتی مصوب، موارد مصداقی همچون تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر منابعی که می تواند در دسترس شرکتهای خلاق قرار گیرد، هم مورد تاکید قرار گیرد و مصوب شود.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پشتیبانی از شرکتهای خلاق بیان نمود: علیرغم اقدامات صورت گرفته، تازمانی که قانون مدقن و شفاف و همه جانبه ای در این حوزه نداشته باشیم، بیشتر اقدامات انجام گرفته محدود به تشویق و ترویج خواهد بود. ازاین رو گام اول حمایت، تصویب یک قانون حمایتی کارآمد و شفاف در مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اگر قوانین حمایتی منسجم تصویب شود، شرکتهای خلاق به این نیاز نخواهند داشت که در هر قدمی دست آنها را بگیریم. چونکه خیلی از شرکتهای خلاق توسط جوانان با استعداد و توانمند تاسیس می شود و آنها می توانند به واحدهای اقتصادی و فرهنگی پرارزش برای کشور تبدیل شوند.
ارکانی همینطور بیان نمود: حمایت های مختلفی را می توان در «قانون پشتیبانی از شرکتهای خلاق» گنجاند، حمایت های مالیاتی و بسته حمایتی در زمینه فروش محصولات همچون این اقدامات حمایتی است. همینطور نهادهای اجرایی و مجموعه های مختلف در کشور باید مکلف شوند تا محصولات مورد نیازشان را از این گونه شرکت ها تأمین کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به موارد قانونی مورد بحث در مجلس اظهار داشت: تا زمانی که همه حمایت های قانونی مورد نیاز شرکتهای خلاق مصوب شود، خیلی تفاوتی نمی کند که این حمایت های قانونی در قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان گنجانده شود یا به صورت یک قانون مجزا به تصویب برسد. مهم این است که قانون همه مسائل مورد نظر مدیران شرکتهای خلاق را در نظر بگیرد.



1399/09/11
23:15:38
5.0 / 5
989
تگهای خبر: دانش بنیان , فروش , فناوری , محصولات
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آزینیک