معاون پژوهش وزارت صمت:
عملكرد جزیره ای دستگاه ها مانع رشد استارتاپ ها می شود
به گزارش آزینیك معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: جزیره ای كاركردن دستگاه های اجرایی و سیاستگذاران یكی از اشكالات اساسی است كه همیشه با آن روبرو بوده ایم و مانع رشد و شتاب سریع استارتاپ ها می شود.
به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، برات قبادیان روز دوشنبه در رویداد مجازی جذب سرمایه حوزه کالاهای تند مصرف از سلسله رویدادهای دوشنبه های استارتاپی سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: باید همکاری نزدیک میان دستگاه های اجرایی و سیاستگذاران راهبردی شکل گیرد تا استارتاپ ها در فعالیت خود موفق شوند. اگر این همکاری شکل نگیرد خلاقان استارتاپی که همه نسل جوان هستند، یک دفعه دلسرد می شوند.
وی افزود: باید از حالت جزیره ای خارج شویم و برای حل مسایلی که به شکلی مانع شتاب سریع و رشد استارتاپ ها می شود، ارتباط نزدیک ایجاد نماییم. وزارت صمت هم به صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه خدمات و پشتیبانی از استارتاپ ها کمک می نماید. کمک به استارتاپ ها، کمک به اهداف و مأموریت هایی است که در وزارت صمت بوجود آمده است.
قبادیان بیان نمود: بخش پژوهش وزارت صمت این آمادگی را دارد که همکاری نزدیک را در مورد استارتاپ ها با زیر مجموعه وزارتخانه ایجاد کند.
وی در مورد فعالیت استارتاپ ها در حوزه کالاهای تندمصرف هم تصریح کرد: کشور ما هم مانند بقیه کشورها وارد مباحث جدید در حوزه اقتصاد و زندگی مردم شده است. بحث کالاهای تند مصرف، بحث جدیدی برای بسیاری از کشورها و برای کشور ما است و فعالیت در این حوزه می تواند بازار کسب و کار را رونق دهد.
قبادیان اظهار داشت: مباحث مربوط به اقتصاد دانش پایه و خلق ایده های جدید و عملی کردن این ایده ها و به روز کردن آنها و کسب و کار دانش بنیان از راه استارتاپ ها رونق می گیرد. در حوزه کالاهای تند مصرف هنوز در ابتدای راه هستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. ما باید با برنامه حرکت نماییم.
وی خاطرنشان کرد: اگر پیوند اساسی و کلیدی بین آنچه که بعنوان صنایع پیشرفته و برتر و فناوری نوین می نامیم با مباحث استارتاپی اتفاق بیفتد، یک حالت برد برد میان صاحبان صنایع پیشرفته و صاحبان استارتاپ حاصل خواهد شد.
قبادیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: استارتاپ ها باید در انتخاب اسامی فارسی برای فعالیت خود کوشا باشند. صندوق نوآوری و شکوفایی هم باید در مورد نامگذاری استارتاپ ها دقت و نظارت ویژه داشته باشد تا از واژه های فارسی استفاده گردد و به استارتاپ ها در این حوزه کمک نماید.
به گزارش آزینیک به نقل از ایرنا، در رویداد جذب سرمایه حوزه کالاهای تند مصرف ۶ استارتاپ وندینگ ماشین (سازنده ماشین های ارائه دهنده نوشیدنی گرم و تنقلات در اماکن)، بینج بار (سامانه تحت وب برای عرضه برنج ایرانی با اتصال مشتری به کشاورز)، سامت (سامانه ارتباط مشتری و تأمین کننده مواد غذایی)، سیزون مارکت (سوپر مارکت اینترنتی)، ای تحفه (فروشگاه آنلاین سوغات و صنایع دستی)، بارخشک (فروش حبوبات و خشکبار به صورت آنلاین) ایده های استارتاپی خویش را به سرمایه گذاران معرفی کردند.
کالای تندمصرف (انگلیسی: Fast-moving consumer goods ) محصولی است که به سرعت و با قیمت نسبتاً پایینی به فروش می رسد. کالاهای بی دوام مانند خوراکی های بسته بندی شده، نوشیدنی ها، وسایل بهداشتی، و داروهای غیرداروخانه ای همچون این کالاها هستند.
منبع: azinic.ir
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب