نمایشگاه های برون مرزی ایران ساخت در راهست صادرات به همسایگان
آزینیک: رییس سیزدهمین نمایشگاه ایران ساخت از آمادگی این رویداد برای برگزاری نمایشگاه های حضوری و ایجاد زمینه های آنلاین به منظور گسترش صادرات شرکت های دانش بنیان در کشورهای همسایه آگاهی داد.
به گزارش آزینیک به نقل از مهر، عبدالحسن بهرامی، رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان و رئیس سیزدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته «ایران ساخت»، در نشست با میهمانان خارجی این نوبت از نمایشگاه، ضمن اشاره به ظرفیتهای موجود برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، اظهار نمود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران از راه اتاق های تجاری بخش خصوصی، ارتباطات فعالی با خیلی از کشورها همچون پاکستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه دارد، اما سازوکار شناسایی تقاضا تقویت شود.
وی ادامه داد: این آمادگی در ایران وجود دارد که در تعدادی کشورهای هدف که ظرفیت لازم را دارند، بخشی از شرکت های توانمند، صادراتی و موفق «ایران ساخت» در قالب نمایشگاه های حضوری معرفی شوند. همچون این کشورها می توان به عراق اشاره نمود و در صورت فراهم بودن شرایط، این تجربه در سایر کشورهایی که اعلام آمادگی کرده اند هم تکرار خواهد شد.
رئیس سیزدهمین نمایشگاه ایران ساخت ضمن اشاره به فعالیت بازرگانان ایرانی در بازارهای هدف، خاطرنشان کرد: هم اکنون بعضی از بازرگانان ما در این کشورها مشغول دادوستد هستند، صادرات انجام می دهند و حتی فرایند رجیستریشن و ثبت اطلاعات محصولات را در کشورهای هدف دنبال می کنند. در همین جهت، مبحث پیاده سازی یک اپ در نمایشگاه ایران ساخت در دستور کار قرار گرفته است که کاتالوگ های انگلیسی محصولات، اطلاعات توان صادراتی شرکتها و معرفی آنها را در خود جای داده و این اطلاعات به زبان های انگلیسی و عربی در دسترس قرار دارد.
بهرامی افزود: باآنکه شرکتها به طور معمول علاقه ای به اعلام عمومی قیمت محصولات خود ندارند، اما لازم است این توان را داشته باشند که در مبدا، قیمت گذاری دقیق، شفاف و قابل اتکا برای محصولات عرضه کنند.
وی با اعلان اینکه ایران ساخت آمادگی ضروری جهت ورود هدفمند به بازار عراق را دارد، اظهار داشت: ما آمادگی داریم بخش عظیمی از شرکت هایی را که بستر و توان ضروری جهت حضور در نمایشگاه عراق را دارند، دعوت نماییم. در کنار نمایشگاه حضوری، ایجاد یک فضای آنلاین و مجازی هم پیش بینی شده است تا قبل از برگزاری رویداد، ارتباطات اولیه، کانکشن ها و حتی نمایندگان اولیه شرکتها در بازار هدف شکل بگیرد.
رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر لزوم شناخت دقیق نیازهای فناورانه بازارهای هدف، اشاره کرد: لازم است اطلاعات جزئی و دقیقی از نیازهای فناورانه ای که هم اکنون در دانشگاه ها و لابراتوار های کشور عراق وجود دارد، جمع آوری شود تا بتوانیم متناسب با این نیازها، شرکتها را مدیریت کرده و آنها را به شکل هدفمند برای حضور در این بازار آماده نماییم.
وی ادامه داد: این آمادگی برای برگزاری رویدادهای مشابه در سایر کشورهای همسایه همچون پاکستان و افغانستان هم وجود دارد و حتی در وضعیت فشار و محدودیت هم می توان این رویدادها را اجرایی کرد.
بهرامی در آخر تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک با شرکت های تولیدکننده و همینطور نشست هایی که شما با شرکت های ما برقرار می کنید، بتوانیم به یک جمع بندی روشن، یک اتفاق مثبت و یک مسیر پایدار برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت برسیم. به اجمال، در همین جهت، مبحث پیاده سازی یک برنامه در نمایشگاه ایران ساخت در دستور کار قرار گرفته است که کاتالوگ های انگلیسی محصولات، اطلاعات توان صادراتی شرکتها و معرفی آنها را در خود جای داده و این اطلاعات به زبان های انگلیسی و عربی در دسترس قرار دارد. بهرامی اضافه کرد: اگرچه شرکتها بطور معمول تمایلی به اعلام عمومی قیمت محصولات خود ندارند، اما لازم است این توان را داشته باشند که در مبدا، قیمت گذاری دقیق، شفاف و قابل اتکا برای محصولات عرضه کنند.
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید