پرتاب آخرین ماهواره نسل سوم سامانه بیدو چین به تاخیر افتاد

پرتاب آخرین ماهواره نسل سوم سامانه بیدو چین به تاخیر افتاد

آزینیك: مقامات چینی ماموریت پرتاب آخرین ماهواره را برای استقرار در نسل سوم صورت فلكی جهانی سامانه ماهوارهای ناوبری «بیدو-3» به تعویق انداختند.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، این تاخیر به سبب بروز نقص فنی در موشک حامل این ماهواره انجام می شود. قرار بود این ماهواره که آخرین و سی امین ماهواره از سری نسل سوم سیستم بیدو-۳ شمرده می شود بامداد امروز - سه شنبه - به فضا پرتاب شود.
طبق اعلام دفتر ناوبری ماهواره ای چین، آزمایش پیش از پرتاب موشک حامل Long March-۳B که برای پرتاب ماهواره های نسل سوم بیدو مورد استفاده قرار می گیرد، مشخص کرد که این موشک نقص فنی دارد.
هنوز هیچ تاریخ جدیدی برای پرتاب این ماهواره و تکمیل نسل سوم سامانه ماهواره ناوبری بیدو-۳ اعلام نشده است.
سامانه ماهواره ای ناوبری بیدو (BeiDou) پروژه ای است که توسط چین برای توسعه سامانه ناوبری ماهواره ای مستقل ابداع شده است. نخستین سامانه بیدو که بطور رسمی سامانه آزمایشی ماهواره ای ناوبری بیدو یا بیدو-۱ خوانده می شود، شامل سه ماهواره با پوشش و کاربردهای محدود است.
این سامانه از سال ۲۰۰۰ میلادی، خدمات ناوبری را بیشتر برای مشتریان در چین و مناطق همسایهٔ آن، ارائه می دهد. سیستم ماهواره ای بیدو در سال ۲۰۱۸ آغاز به ارائه خدمات جهانی کرد.
نسل سوم این سامانه که «بیدو-۳» شناخته می شود در مقایسه با دو نسل قبلی مجموعه ای از ۳۰ ماهواره است که در سه مدار مختلف قرار دارند؛ سه ماهواره در مدار زمین مرکزی (GEO)، سه ماهواره در مدار زمین ثابت (geosynchronous) و ۲۴ ماهواره در مدار متوسط زمین.
این ماهواره ها داری پهنای باند بیشتری هستند که قابلیت برقراری ارتباطات پیشرفته را میسر می کنند و حامل ساعات اتمی دقیق تر و با ثبات تر برای بهبود دقت زمان بندی و سرویسهای ناوبری هستند.




منبع:

1399/03/27
23:42:00
5.0 / 5
2490
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , سرویس , كاربر
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
آزینیک