شوک شیائومی به بازار خودروی چین

شوک شیائومی به بازار خودروی چین

آزینیک: کوشش های بازاریابی شیائومی تاثیر قابل توجهی در بازار بسیار رقابتی خودرو های برقی داشت و عرضه مدل برقی SU7 این شرکت، چنان موفقیت آمیز بود که ظرف مدت 24 ساعت، تمام موجودی این خودرو در سال 2024 بفروش رسید.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، شیائومی، تازه ترین شرکتی است که در کنار بی وای دی و تسلا، وارد میدان می شود تا سهمی از بازار خودروی چین را تصاحب کند.

طبق گزارش وب سایت اینساید ئی وی، در چهار دقیقه اول عرضه در پنج شنبه گذشته، نخستین خودروی شیائومی با نام SU۷، شاهد ۱۰ هزار دستگاه پیش فروش در چین بود که ظرف مدت ۲۷ دقیقه، به ۵۰ هزار دستگاه رسید و تا انتهای روز، ۹۰ هزار دستگاه شد.

رویترز ضمن اشاره به جدول زمانی تحویل برمبنای اپلیکیشن خودرو شیائومی، گزارش کرد افزایش تقاضا برای خودروی یک جدیدالورود در صنعت خودروسازی، به مفهوم آنست که مشتریانی که مبلغ ۵۰۰۰ یوان (۸۵۰ دلار) سپرده گذاری می کنند، ممکنست تا هفت ماه منتظر بمانند.

مدل رده بالای مکس SU۷ که مقرر است تحویل آن تا پایان ماه شروع شود، ۲۹۹ هزار و ۹۰۰ یوان (۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار) قیمت دارد و زمان تحویل آن، ۲۷ تا ۳۰ هفته تخمین زده شده است و به این ترتیب، تعدادی از تحویل ها تا سال آینده طول می کشد. انتظار می رود تحویل نسخه های استاندارد و پرو، به ترتیب با قیمت ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ یوان (۲۹ هزار و ۹۰۰دلار) و ۲۴۵ هزار یوان (۳۳ هزار و ۹۹۰ دلار)، بین ۱۸ تا ۲۱ هفته بطول بیانجامد.

خودروی SU۷ شیائومی، مجهز به موتورهای برقی توسعه یافته داخلی و موجود در چرخ های عقب یا چهار چرخ متحرک، دارای یک سیستم ۸۰۰ ولتی و باتری هایی از شرکت CATL یا بی وای دی است که تا ۸۳۰ کیلومتر برد دارد. شرکت بایک مقرر است این خودرو را در پکن، با ظرفیت اولیه ۱۵۰ هزار خودرو در سال تولید نماید که در مرحله دوم، ۲ برابر می شود.

این خودرو با قیمتی حدود ۴۰۰۰ دلار کمتر از مدل ۳ تسلا در چین، دارای برد طولانی تر، صفحه نمایش های داخلی اضافی، نمایشگر روبرویی و فضای داخلی شیک تری است که با محصولات الکترونیکی مصرفی شیائومی، یکپارچه می شود. با وجود در دسترس بودن جایگزین های ارزان تری مانند زیکر ۰۰۷، بازاریابی شیائومی ظاهرا تاثیر قابل توجهی در بازار بسیار رقابتی خودرو های برقی داشته است.

سازندگان خودرو های برقی در تلاش هستند تا مشوق هایی را برای رقابت نه فقط با خودروی شیائومی، بلکه شرکت هایی نظیر تسلا و بی وای دی عرضه کنند. شرکت نیو (Nio) که در شانگهای مستقر است، در اول آوریل، یک طرح تشویقی به ارزش یک میلیارد یوان (۱۸۶.۴ میلیون دلار) برای تشویق مالکان خودرو های بنزینی به تعویض رونمایی نمود و مزایایی مانند تعویض باتری، اشتراک عملکرد رانندگی و تلفن هوشمند نیو شامل آن بود.

در همان زمان، شرکت ایکس پنگ، قیمت برخی خودرو های خودرا به میزان حداکثر ۲۰ هزار یوان کم کرد و شرکت چری، خرید بدون مالیات را برای مدلهای منتخب معرفی نمود و ارزش معاملات را بهبود بخشید.

این تبلیغات سنگین در تضاد با استراتژی شرکت تسلا در چین است که موجب شد این خودروساز، قیمت شاسی بلند مدل Y خودرا افزایش دهد. اقدامی که قبل از آن، برای افزایش تقاضا و فروش قبل از افزایش قیمت، یاد شده قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت نیسان هم می خواهد قیمت خودرو های برقی را کم کند تا با فضای رقابتی و اشباع بیش از پیش همگام شود. روزنامه فایننشیال تایمز آخر هفته گذشته گزارش کرد این شرکت با کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها، حالا بدنبال رقابت با رقبای چینی است.





منبع:

1403/01/17
15:07:01
0.0 / 5
155
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , الكترونیك , باتری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
آزینیک