دهقانی فیروزآبادی با اشاره به گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی های رایانه ای:

3 میلیارد نفر - دقیقه بازی کامپیوتری، ظرفیتی خارق العاده برای فرهنگ سازی و خلق ارزش افزوده است

3 میلیارد نفر - دقیقه بازی کامپیوتری، ظرفیتی خارق العاده برای فرهنگ سازی و خلق ارزش افزوده است

به گزارش آزینیک، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی های کامپیوتری و ظرفیتهای بالقوه کشور در حوزه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات و نیروی انسانی جوان بر لزوم سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید نمود.


به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی های کامپیوتری فجر که با حضور محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسنلو؛ دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، محمد امین حاجی هاشمی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و تعدادی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بازی های کامپیوتری برگزار شد؛ با اشاره به اینکه رویداد سرمایه گذاری که به این جشنواره افزوده شده، اتفاق مثبتی است و می تواند به توسعه این صنعت خلاق کمک نماید، اضافه کرد: باآنکه برای شروع، این حجم سرمایه گذاری قابل تقدیر و اتفاق مبارکی است، اما باتوجه به ظرفیتهای کشور در این عرصه، حجم سرمایه گذاری در حوزه بازی های کامپیوتری باید در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.
وی اظهار داشت: خداوند در دو موهبت عقل و جان به بشر محبت خویش را روا داشته و در سایه این دو نعمت خدادادی، دو مولود علم در سایه عقل و دیگری فرهنگ در سایه جان شکل گرفته اند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: علم وقتی به عرصه ظهور و پیاده شدن وارد می شود، فناوری را حاصل می کند؛ اما فرهنگ، محصول هنر را تولید می کند؛ ازاین رو دو محصول نهایی فناوری و هنر ماحصل علم و فرهنگ هستند.
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ترکیب فناوری، نوآوری و بازار، زمینه ساز شکل گیری شرکتهای دانش بنیان می شود، افزود: شرکتهای دانش بنیان ترکیب نوآورانه ای از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری های فناورانه عرضه می کنند. در سوی دیگر وقتی خلاقیت و هنر با کسب و کار ممزوج می شود، شرکتهای صنایع دستی و فرهنگی به وجود می آیند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، اضافه کرد: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این زمانه با یکدیگر ممزوج می شوند، موجود جدید و منحصر به فردی تحت عنوان شرکت یا مؤسسه خلاق را شکل می دهند. در شرکتهای خلاق، بال فناوری و خلاقیت قوی تر است و در ستاد فناوری های نرم و فرهنگی این مساله مورد توجه و حمایت قرار دارد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی، صنعت خلاق بازی های کامپیوتری را یکی از فرصت های بزرگ خلق ارزش افزوده و اشتغال دانست و اظهار داشت: امروز رقابت شرکت ها بر سر اینست که محتواها تا چه میزان توجه و زمان از مخاطب جلب کنند. در ایران به صورت متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه، که این میزان ظرفیتی خارق العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ سازی و آموزش است؛ ازاین رو به این حوزه باید بعنوان یک بازار جدی نگاه نماییم و وقتی در رابطه با بازاری به این حجم و بزرگی صحبت می نماییم، بطور قطع باید حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری را در این زمینه شاهد باشیم. اینکه معاونت علمی هم توجه ویژه ای به پشتیبانی از توسعه این صنعت خلاق دارد، به سبب اهمیت بالای این حوزه است.




منبع:

1402/10/25
11:41:11
0.0 / 5
296
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
آزینیک