دبیر نخستین نمایشگاه فناوری های محرومیت زدا:

عقد تفاهمنامه های اشتغال زایی و تجهیز مدارس در رویداد آبادیران

عقد تفاهمنامه های اشتغال زایی و تجهیز مدارس در رویداد آبادیران

به گزارش آزینیک، دبیر اولین نمایشگاه فناوری های محرومیت زدا اظهار داشت: در نمایشگاه آبادیران قراردادهایی در جهت اشتغال زایی، تجهیز و مقاوم سازی مدارس نقاط محروم و تأمین آب آشامیدنی هزار روستا منعقد گردید.



به گزارش آزینیک به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد در مورد میزان استقبال گروههای هدف از نمایشگاه آبادیان در ایام اول و دوم نمایشگاه اظهار داشت: خوشبختانه استقبال هم در قسمت غرفه و هم بازدید خوب بوده است. ما در این نمایشگاه ۳۰۰ شرکت دانش بنیان، فناوری و خلاق داریم که محصولاتشان را عرضه می کنند. همینطور ۲۸نهادی که در حوزه محرومیت زدایی فعالیت می نمایند در این نمایشگاه حضور دارند و تلاش داریم دوخت و دوزی بین این دو بخش صورت گیرد.
دبیر اولین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا(آبادیران) عنوان کرد: از یک طرف مجموعه نهادهای حاضر در نمایشگاه آبادیران صورت مسئله ها را که در سرتاسر کشور شناسایی نمودند در معرض دید و توجه شرکتهای دانش بنیان قرار می دهند و از سوی دیگر هم شرکتهای دانش بنیان توانمندی های خویش را عرضه می دهند.
وی با اشاره به اینکه نشست ها و پنل های تخصصی زیادی در نمایشگاه آبادیران برگزار شد که از جنس عرضه نیاز و توانمندی بود، اظهار داشت: تلاش می نماییم از دل این پنل ها، پروژه هایی تعریف و اجرایی شود.
اسدی فرد در مورد تفاهمنامه هایی که طی دو روز اول نمایشگاه به امضا رسیده است، اظهار داشت: ما با مجمع خیرین مدرسه ساز برای تجهیز و مقاوم سازی ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور و با جهاد آبرسانی برای تأمین آب آشامیدنی هزار روستا تفاهمنامه امضا کردیم. با کمیته امداد امام خمینی هم برای ایجاد صد کارگاه کوچک مقیاس با ماشین آلات دانش بنیان توافق کردیم و مرتبا چنین اتفاقاتی در نمایشگاه صورت می گیرد.
معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی خاطرنشان کرد: امیدوارم تا پایان نمایشگاه بتوانیم تعداد زیادی از شرکتهای دانش بنیان را در پروژه ها درگیر نماییم. این امر سبب می شود هم این شرکت ها بازار پیدا کنند و به کارشان دلگرم شوند و هم باری از مسائل و مشکلات مناطق محروم کمتر شود.
وی ضمن اشاره به تفاهمنامه ای که در دومین روز نمایشگاه آبادیران با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید، تصریح کرد: در این روز همینطور بین معاونت علمی ریاست جمهوری با معاونت اشتغال وزارت کار تفاهمنامه ای به امضا رسید تا بتوانیم منابعمان را در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با هم اهرم نماییم. مجموعه های دیگر هم با یکدیگر درحال رایزنی، توافق و عقد تفاهمنامه هستند.
اسدی فرد در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای برگزاری نمایشگاه آبادیران در شهر های دیگر دارید، اظهار داشت: فعلاً برنامه ای در این حوزه نداریم اما سال بعد حتما دومین دوره این نمایشگاه را برگزاری می نماییم. ما در طول یکسال بین دوره اول و دوم نمایشگاه آبادیران تلاش می نماییم این پروژه ها که در موردش صحبت کردیم، انجام و عملیاتی شود. امیدوارم که سال بعد در کنار این که فرصت های جدید شناسایی شده را عرضه می دهیم بتوانیم کارنامه خوب و قابل قبولی از موفقیت هایی که در عمل اتفاق افتاده را عرضه دهیم.
دبیر اولین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) با اشاره به اینکه بحث محرومیت زدایی صرفاً کار حاکمیتی نیست، اظهار داشت: واقعا تک تک مردم ایران باید در برابر محرومیت زدایی احساس مسئولیت کنند و اگر ایده ای به ذهن شان رسید عرضه کنند.
وی تصریح کرد: ما یک دبیرخانه دائمی برنامه های آبادیران را در معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد کردیم. این دبیرخانه گوش شنوای ایده ها است. یعنی اگر کسی پولی ندارد و محصولی هم ندارد اما ایده خوبی دارد، می تواند حضوری به این دبیرخانه رجوع کند یا با آن مکاتبه داشته باشد. بدین ترتیب فرد می تواند ایده های خویش را در اختیار دبیرخانه آبادیران قرار دهد تا پروژه ها و برنامه هایی را بر مبنای آن ایده ها تعریف نماییم.
گفتنی است، نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از راه معرفی ظرفیتهای شرکتهای دانش بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش ها، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات این شرکت ها برای محرومیت زدایی طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار گردید.


منبع:

1402/03/25
19:55:48
0.0 / 5
326
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , دانشگاه , فناوری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
آزینیک