سازمان ملل اعلام كرد

مرگ هر 2 دقیقه یک زن در دوران حاملگی و هنگام زایمان

مرگ هر 2 دقیقه یک زن در دوران حاملگی و هنگام زایمان

به گزارش آزینیک، سازمان ملل در گزارشی اعلام نمود که هر دو دقیقه یک زن در دوران حاملگی و هنگام زایمان جان خویش را از دست می دهد.


به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، سازمان ملل امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام نمود: با وجود کاهش یک سومی مرگ و میر مادران طی ۲۰ سال گذشته، هر دو دقیقه یک زن به علت عوارض ناشی از حاملگی یا زایمان جان خویش را از دست می دهد.
طبق اعلام سازمان ملل، میزان مرگ و میر مادران بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد، اما در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ این آمار تا حد زیادی راکد ماندو حتی در بعضی مناطق معکوس شد.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت جهانی و دیگر آژانس های سازمان ملل، مجموع آمار مرگ و میر مادران در یک دوره ۲۰ ساله ۳۴.۳ درصد کاهش یافته، به صورتی که از ۳۳۹ مورد مرگ مادر در هر ۱۰۰ هزار تولد در سال ۲۰۰۰ به ۲۲۳ مورد مرگ مادر در سال ۲۰۲۰ رسیده ایم. با این حال، این آمار از آن حکایت می کند که در سال ۲۰۲۰ روزانه نزدیک به ۸۰۰ زن یا هر ۲ دقیقه یک نفر جان خویش را از دست داده است.
"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: در صورتی که حاملگی باید دوره ای از امید و تجربه ای مثبت برای همه زنان باشد، هنوز برای میلیونها نفر در سرتاسر جهان تجربه ای بسیار خطرآفرین است.
به گزارش فرانس ۲۴، وی اظهار نمود: آمارهای جدید تاکید کننده لزوم اطمینان یافتن دسترسی هر زن و دختر به خدمات بهداشتی است و این که آنها می توانند به صورت کامل از حق باروری خود استفاده نمایند.




منبع:

1401/12/04
12:27:17
0.0 / 5
373
تگهای خبر: خدمات
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آزینیک