دعوت از تهرانی ها برای اهدای خون در ایام برفی پایتخت

دعوت از تهرانی ها برای اهدای خون در ایام برفی پایتخت

به گزارش آزینیک، مدیرکل انتقال خون استان تهران از شهروندان تهرانی خواست تا در این روزهای سرد زمستان هم مثل دیگر ایام سال، به مراکز اهدای خون سطح پایتخت رجوع کنند.



به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، دکتر سید منتظر شُبّر با تکیه بر نیاز روزانه بیماران و مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی، اظهار داشت: انتظار ما از شهروندان تهرانی اینست که اهدای خون را یک لزوم حیاتی برای نجات جان بیماران بدانند و در این روزهای سرد زمستان هم مثل دیگر ایام سال، به مراکز اهدای خون سطح پایتخت رجوع کنند.

وی اضافه کرد: پلاکت یکی از فرآورده های خونی است که فقط سه روز فرصت برای ذخیره آن وجود دارد و باید در این فرصت کوتاه به بیماران سرطانی تزریق شود و پس از سه روز غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین اهدای پلاکت به علت عمر پایین ذخیره این فرآورده خونی، یکی از مهم ترین نیازهای بیماران است که باید به صورت مستمر و منظم صورت گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در انتها اظهار نمود: مردم شریف پایتخت نشان داده اند همیشه و در لحظه های سخت، یاری رسان بیماران نیازمند به خون بوده اند و این دفعه هم امیدواریم در زمستان تهران، شاهد مشارکت پر شور و مسئولیت پذیرانه مردم بخصوص جوانان برای انجام این کار نجات بخش و انسان دوستانه باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، زمان و نشانی مراکز اهدای خون استان تهران بر روی پایگاه اینترنتی به آدرس www.tehran.ibto.ir قابل مشاهده می باشد.





منبع:

1401/11/25
10:14:00
0.0 / 5
398
تگهای خبر: اینترنت
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
آزینیک