معاون سازمان بیمه سلامت به آزینیك اعلام كرد

جزئیات دارورسانی درب منزل مبتلایان MS در تهران

جزئیات دارورسانی درب منزل مبتلایان MS در تهران

به گزارش آزینیک، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به جزئیات اجرای آزمایشی طرح دارو رسانی درب منزل بیماران خاص و صعب العلاج، اظهار داشت: این طرح در شهر تهران با گروه هدف بیماران ام اس شروع شده است و به تدریج مشمول سایر بیماری های خاص خواهد شد.


دکتر مهدی رضایی در گفتگو با ایسنا، درخصوص اجرای طرح پایلوت طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص، اظهار داشت: هدف ما این بوده است که برای رفاه حال بیمه شدگان خاص به شکل آزمایشی در استان تهران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان این طرح را اجرایی نماییم. در استان تهران ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص داریم که از این تعداد ۶۸۰۰ نفر مبتلا به ام اس هستند و مقرر شد برای این دسته از بیماران دارورسانی درب منزل صورت گیرد.
وی با اشاره به این که ارتباط با بیماران از جانب سازمان بیمه سلامت برقرار خواهد شد، اشاره کرد: اسامی این بیماران برای ما مشخص است و ابتدا با بیمار تماس می گیریم تا ببینیم علاقه ای به دریافت دارو درب منزل دارند یا خیر؟ که در این مرحله آزمایشی ۶۰ درصد بیماران گروه هدف در تهران با دریافت دارو درب منزل موافقت کردند. چون داروها به شکل نسخه الکترونیک است زمانی که پزشک برایشان نسخه نویسی می کند، کد رهگیری به داروخانه ۱۳ آبان می رود و سپس با رعایت زنجیره سرما دارو به آدرس بیمار ارسال می شود.
او اشاره کرد: چون این طرح پایلوت را با مرکز دانشگاهی دنبال می نماییم، مرکز به شکل علمی با رعایت حفظ سلامت و ایمنی دارو کار دارورسانی را انجام می دهد. بعد از ارسال دارو مشاوره تلفنی داروساز با بیمار هم به انجام می رسد تا سوالات بیمار را پاسخ دهد و خلاء عدم حضور داروساز نداشته باشیم.
وی ادامه داد: بعد از سه ماه ارزیابی طرح، هزینه اثربخشی و دستاوردهای آن به انجام می رسد تا ببینیم آیا میتوان در مورد سایر بیماریهای خاص و حتی در سایر کلانشهرها هم این برنامه را دنبال کرد یا خیر.
رضایی در انتها بیان کرد: برای طرح دارورسانی درب منزل، بیماران خاص ریالی پرداخت نخواهند کرد و تمام هزینه ها بر عهده سازمان بیمه سلامت است. در صورت گسترش طرح به سایر بیماران ممکنست سازمان تصمیم دیگری اتخاذ کند، اما حالا طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص مجانی است.



1401/08/16
10:07:11
0.0 / 5
408
تگهای خبر: الكترونیك , پزشك , خدمات , دانشگاه
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
آزینیک