رییس كل سازمان نظام پزشكی:

هنوز هزینه درمان برای برخی کمرشکن است

هنوز هزینه درمان برای برخی کمرشکن است

به گزارش آزینیک، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های حوزه پزشکی کشور و با اعلان اینکه دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم، اظهار داشت: اما پایاپای این رشد، موضوع تامین هزینه های درمان برای مردم رشد نکرده است و دغدغه تامین هزینه برای بطورمثال یک عمل جراحی برای برخی کمرشکن است.


به گزارش آزینیک به نقل از ایسنا، دکتر محمد رییس زاده در آیین رونمایی از طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: در این شرایط کشور رسیدگی به امور معیشتی مردم در زمینه های مختلف از اولویت های ما است که موضوع درمان بخش بسیار مهمی از آنست. این یعنی مردم مطمئن باشند اگر بیمار شوند می توانند خدمات مناسب بدون دغدغه هزینه مالی دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: جامعه پزشکی به ویژه بعد از انقلاب اسلامی به درجه ای رسیده که قادر می باشد بهترین خدمات را به مردم عرضه نماید و دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم اما پایاپای این رشد، موضوع تامین هزینه های درمان برای مردم رشد نکرده است و دغدغه تامین هزینه برای بطورمثال یک عمل جراحی برای برخی کمرشکن است.
او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این که بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، اضافه کرد: ما باید برای این هدف تلاش نماییم و این راهکار بر عهده بیمه ها است.
وی اضافه کرد: جامعه پزشکی ۳۵۰ هزار عضو دارد که این افراد بیمه درمان، تکمیلی و مسئولیت دارند. در مطب و کنار این پزشکان تعداد زیادی پرسنل هستند که پا به پای پزشک ارائه خدمات می کنند و در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در زمینه سلامت خدمت می کنند که این دوستان از بیمه تکمیلی محروم بودند اما با اصلاح قوانین این مشکل رفع شد. امیدواریم این امر فتح بابی برای سایر سطوح باشد تا با آرامش خاطر بیشتری به مردم ارائه خدمت کنند.
رییس کل سازمان نظام پزشکی، اشاره کرد: از انجمن های پزشکی استدعا دارم در باب اطلاع رسانی و تشویق پرسنل خود به ما کمک کنند. کسانی که شامل این بیمه می شوند عمدتاً جوان هستند و جامعه سالمی هستند که این خبر خوبی برای ما و بیمه است که اطلاعات و سواد سلامت جامعه هدف این طرح بالا است.
در ادامه برنامه دکتر مسائلی_ مدیرعامل صندوق سلامت و رفاه سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: یکی از اهداف ما ارائه خدمت به خادمین سلامت یعنی ارائه کنندگان خدمات سلامت در کنار پزشکان است. این امر قبل از امسال در دستور کار بود که با همکاری بیمه مرکزی و بیمه البرز در حال حاضر این مهم رخ داد. این طرح برای کلینیک ها، داروخانه ها، تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود که قبل از این جزو گروههای کمتر از ۵۰ نفر شمرده می شدند و مشمول بیمه تکمیلی نبودند.
او اشاره کرد: امکان تحت پوشش قرار گرفتن افراد در گروههای کمتر از ۵۰ نفر، در این طرح عنوان شد. این طرح با خدمات متنوع و با قیمت مناسب ارائه می شود. پروسه کار بسیار ساده است. ابتدا ثبت نام افراد در سامانه نظام پزشکی و سپس ثبت نام کارکنان و افراد تحت تکفل و سپس پرداخت ماهانه آنلاین به انجام می رسد.
در ادامه این برنامه دکتر محمد بهزادپور_ ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در زمینه بیمه تجاری یکی از سیاست های جدی این دولت که به عنوان سند تحول به آن تاکید دارد، یافتن راهکاری برای مردمی شدن بیمه و توسعه آن در سطح جامعه است. ما باید ببینیم مشکل مردم کجاست و کجا می توان کمک جدی به آنها کرد. در زمینه درمان، بیمه تجاری با بخش سلامت همکاری دارد تا خدمات پزشکی عرضه نماید و این مساله امسال جزو اولویت های صنعت بیمه است تا با همکاری بخش های مختلف، مسائلی که برای جامعه عمومیت دارد رفع شود
وی اضافه کرد: اتفاق خوب امروز سابقه طولانی در گذشته دارد. قبلا برای کارگاه های کوچک نمی توانستیم قرارداد بیمه ای منعقد نماییم که این محدودیت هم به فلسفه اقدامات بیمه ای بازمی گشت. اتفاق خوب اصلاح این بخشنامه بود که قبلا اجازه داده نمی شد در تعداد کم قرارداد بسته شود، از طرفی جمع کردن گروهی افراد برای عقد قرارداد بیمه ای ممنوعیت داشت که این موضوعات اصلاح گردید و با پیشگامی بیمه البرز، این طرح خوب بیمه تکمیلی خادمان سلامت در زمینه سلامت اجرائی شد. امیدوار هستم این اتفاق گامی باشد که این طرح در سایر رشته ها هم اجرائی شود. با این طرح حدود ۵۰۰ هزار نفر از جامعه خادمان سلامت به همراه خانواده آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی می روند که این تدبیر بسیار خوبی است.
بهزادپور، اشاره کرد: یکی از برنامه های جدی ما همکاری با حوزه سلامت است تا مشکلاتی که ممکنست در آینده به وجود آید، برطرف شود.
او اشاره کرد: یکی از پروژه های مهم امسال برای ما تکمیل نسخه الکترونیک در زمینه بیمه تکمیلی است. طبیعتا قبل از این خدمات جامعی در زمینه الکترونیک از طرف بیمه های تکمیلی به مردم ارائه نمی شد که به شکل جدی در صدد رفع آن هستیم. ان شاءالله با تاخیر یک یا دو ماهه این امر هم به نتیجه می رسد و حلقه مفقوده این بخش کامل می شود تا منشاء اتفاقات مهم باشد.
وی در آخر اظهار نمود: الان باتوجه به فشاری که بر عموم مردم از حیث هزینه های درمانی وجود دارد، راهی جز ارائه راه حل مشترک بین بیمه و وزارت بهداشت نداریم. ما باید طرحی ارائه دهیم تا تمام توان کنار هم قرار گیرد و مشکلات همچون افزایش هزینه مربوط به دارو، درمان و تجهیزات پزشکی مرتفع شود. تجربه امروز هم ماحصل یک همکاری مشترک است که امیدواریم توسعه یابد.



1401/05/24
22:32:48
0.0 / 5
455
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , پزشك , تجاری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
آزینیک