مدیركل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

تمهیدات ویژه اپراتورها برای تعطیلات نوروزی اتخاذ شد

تمهیدات ویژه اپراتورها برای تعطیلات نوروزی اتخاذ شد

آزینیک: مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: تمهیدات ویژه ای برای دسترسی مناسب به اینترنت و تماسهای تلفنی در تعطیلات نوروزی اندیشیده شد.


به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در تعطیلات نوروز بخصوص در ایام ابتدایی امکان دارد تماس تلفنی و استفاده از اینترنت به علت تراکم استفاده با مشکلاتی روبرو شود و ازاین رو هر سال وزارت ارتباطات برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، جلساتی با اپراتورها برگزار می نماید تا با بالابردن ظرفیت های لازم، از به وجود آمدن بحران جلوگیری نمایند.
محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این حوزه عنوان کرد: به مناسبت نوروز مانند هر سال یکسری اقدامات را برای ارتباطات بهتر مردم انجام می دهیم. سال جاری هم جلساتی با اپراتورهای ثابت و سیار برگزار و هماهنگی سرویس دهی در روزهای نوروز را با آنها انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسات مسایلی که ممکن بود به لحاظ جابه جایی جمعیت در شهرها و جاده ها برای اپراتورها از نظر فنی پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفت. سفرها سبب می شود ترافیک مصرفی نقاط مقصد تغییراتی کند، این مسایل از راه اپراتورها مورد بررسی قرار گرفت تا افزایش ظرفیت های مورد نیاز صورت بگیرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اضافه کرد: مبحث با اولویت بعدی هم این بود که مراکز تماس اپراتورها با مردم فعال باشند تا اگر اختلالی در مکالمه یا اینترنت بود، از این طریق پیگیری شود.
امامی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که اپراتورها در نوروز سال جاری برای دسترسی به خدمات هیچ مشکلی نداشته باشند. اپراتورها تیم ها و تجهیزات فنی خویش را برای ارائه خدمات در مراکز استان و برخی شهرستان ها که مرکز ثقل هستند، مستقر کرده اند.
وی تصریح کرد: درخواست هایی که از اپراتورهای بالادستی مانند شرکت مخابرات ایران، ارتباطات و سایر اپراتورها وجود داشت هم تسهیل شده است. به آنها سفارش شد نفرات پاسخگو خود در روزهای تعطیلات را به این سازمان معرفی کنند که این کار انجام شد تا بتوان در هر نقطه که مشکلی وجود داشت آنرا اطلاع رسانی کرده و به سرعت رفع نماییم.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: ظرفیت شبکه و اپراتورها مانند هر منبعی دیگر محدود بوده و اگر در یک لحظه زمانی خاص به صورت انفجاری تقاضا را افزایش دهیم، امکان دارد با مشکل مواجه شویم. برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی، مردم باید در کنار سرویس تماس از سرویس پیامک یا پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنند.


منبع:

1400/12/28
14:43:07
0.0 / 5
254
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
آزینیک