ستاد توسعه زیست فناوری اعلام كرد؛

اجرای 20 طرح ملی برای حفاظت از محیط زیست

اجرای 20 طرح ملی برای حفاظت از محیط زیست

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اعلام نمود که ۲۰ طرح ملی برای حفاظت از محیط زیست طی ۵ سال آینده اجرایی می شود.



به گزارش آزینیک به نقل از معاونت علمی و فناوری، محافظت از محیط زیست در روزهایی که توسعه فناوری شتاب گرفته است، ضرورتی جهانی است. کاری که زمین را در مقابل عوارض ناشی از توسعه صنعتی حفظ می نماید.
یکی از مهم ترین نکاتی که در تدوین برنامه های توسعه فناوری در کشور باید مدنظر قرار گیرد، توجه به قابلیت ها و ظرفیت های استانی است. یعنی ضروریست که این پروژه ها در هر منطقه و استانی بر مبنای خصوصیت های منحصر به فرد آن خطه تدوین شود. این کار به پیشبرد اهداف مدنظر در زمینه توسعه علمی کشور و استفاده از همه طرفیت های موجود در کشور برای این کار کمک خواهد نمود.
بر همین مبنا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادرت به تعریف برنامه هایی چون «کشت علوفه شورپسند»، »«پرورش ماهی با زه آب»، «زراعت گیاهان شورپسند» و «پرورش گوسفندهایی منطبق با نوع آب و هوای مناطق مختلف کشور» کرده است. این برنامه ها در شهرها و استان هایی که با کم آبی و مشکلات خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند، به اجرا درخواهد آمد. همه این پروژه ها مقرر است سبب افزایش تاب آوری و بیابان زدایی در کشور شود.
اما دیگر اولویتی که در تعریف این پروژه ها مطرح است، حفاظت از محیط زیست و کاهش صدمه هایی است که به واسطه توسعه فناوری در کشور می تواند طبیعت را تهدید کند. بر این اساس، ستاد مبادرت به تعریف ۲۰ پروژه آزمایشی در حوزه هایی چون «بیوتکنولوژی محیط» ‍، «تصفیه فاضلاب»، «بیولاستیک»، «بیوکمپوست و اسید هیومیک»، «بیوسنسورها»، «مالچ های زیستی» و غیره کرده است تا با اجرای آنها میزان صدمه به طبیعت را به حداقل برساند. این طرح ها مقرر است طی ۵ سال اجرایی شود.


منبع:

1400/09/28
20:39:06
0.0 / 5
603
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , فناوری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
آزینیک