برای توسعه اقتصاد هنر امضا شد:

تفاهم نامه فرهنگستان هنر و پارک علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی

تفاهم نامه فرهنگستان هنر و پارک علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی

آزینیک: ایرنا پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و فرهنگستان هنر با هدف توسعه همکاری در زمینه صنایع فرهنگی و خلاق و بهره گیری از ظرفیت های متقابل تفاهمنامه همکاری امضا کردند.


مواردی از محورهای همکاری این تفاهم نامه که امروز شنبه به امضا رسید چنین است: شناسایی نیازها و تعریف طرح های مشترک در امتداد توسعه و تقویت اکوسیستم صنایع فرهنگی، اجرای طرح های مشترک با هدف توسعه اقتصاد هنر و تقویت زنجیره ارزش محصولات هنری، پشتیبانی از فعالیت شتاب دهنده ها شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه و توسعه کارآفرینی، استفاده از ظرفیت هاو توانمندی ها و امکانات آموزشی پژوهشی هنری و کارگاهی طرفین در امتداد توسعه اکوسیستم کارآفرینی صنایع فرهنگی، برگزاری رویدادهای هنری در امتداد شناسایی استعدادها و ظرفیت های موجود و معرفی استانداردهای کیفی خدمات و محصولات هنری، مشارکت طرفین در برگزاری رویداد ها نشست ها کنگره ها همایش ها و کارگاه های تخصصی با رویکرد کارآفرینی نوآوری و تجاری سازی، برگزاری نمایشگاه های مشترک از آثار هنرمندان با هدف ایجاد فضای رشد برای هنرمندان جوان و برگزاری مشترک جشنواره ملی استارتاپ های هنری.
بهمن نامور مطلق، رئیس فرهنگستان هنر درباره لزوم انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد: فرهنگستان هنر بعنوان قوی ترین مرجع هنر و محلی برای ترویج فرهنگ و هنرکشور است از طرف دیگر پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز بهترین سکوی پرتاب برای صادرات، راهیابی به بازار و برند سازی هنر هنرمندان است.
رییس فرهنگستان هنر عنوان کرد: امروزه در کشور باید به کارهای فرهنگی بعنوان یک فعالیت پایدار نگاه شود؛ همین طور صادرات و نگاه بین المللی به این حوزه از اهمیت به سزایی برخوردارست.
وی تاکیدکرد: پشتیبانی از فعالیت شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه و توسعه کارآفرینی از فاکتورهای مهم این تفاهم نامه است که باید بطور جد روی این مساله کار وحمایت های لازم صورت گیرد.
محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز اظهار داشت: بیش از ۳ سال است که از عمر پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی (وابسته به جهاد دانشگاهی) می گذرد و با حمایت همه نهادهای مرتبط در این عرصه، پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شده است.
وی تاکیدکرد: افراد هنرمند و صاحب ایده بسیاری در کشور ناشناخته مانده اند که با همکاری فرهنگستان هنر می توان آنها راشناسایی کرد و ما نیز در پارک فضایی برای توسعه فعالیت هایشان از برندسازی تا توسعه فضای اقتصادی و صادرات را فراهم خواهیم کرد.
رییس پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی همین طور اشاره کرد: این پارک، فرصت خوبی به وجود آورده و می تواند برای تولید ایده های فرهنگی و ایده پردازان فرهنگی و تبدیل و رساندن آن به بازارهای ملی و فراملی پله ترقی خوبی باشد.



منبع:

1400/07/18
11:55:03
0.0 / 5
620
تگهای خبر: آموزش , تجاری , خدمات , دانش بنیان
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
آزینیک