در گزارش آزینیك عنوان شد؛

اعطای مجوز دانش بنیانی نوع ۳ به شرکت های مناطق محروم

اعطای مجوز دانش بنیانی نوع ۳ به شرکت های مناطق محروم

به گزارش آزینیک رییس مرکز شرکتها و مؤسسات دانش بنیان از اعطای مجوز دانش بنیانی به شرکت های دانش بنیان مناطق محروم آگاهی داد و اظهار داشت: این شرکتها مجوز نوع 3 را گرفتن می کنند.



دکتر محمدصادق خیاطیان یزدی به خبرنگار مهر درباب مجوز دانش بنیان نوع ۳ اشاره نمود و اظهار داشت: لازم بود تا در بعضی از حوزه ها نگاه ویژه ای از لحاظ اعطای مجوز دانش بنیانی صورت گیرد؛ به همین دلیل برمبنای مصوبه کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، دسته دیگری از شرکتها با عنوان «دانش بنیان نوع ۳» را در مرکز موسسات دانش بنیان معاونت علمی تعریف کردیم.
وی اضافه کرد: در این بخش از نوع دانش بنیانی به مناطق کمتر برخوردار، شرکت های نقش آفرین در حل مسائل اساسی کشور، صنایع فرهنگی و خلاق و پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری توجه ویژه ای شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: زیرساخت راه اندازی یک کسب وکار در پایتخت با سایر استانها متفاوت می باشد بدین جهت درصدد برآمدیم تا معیارهای ساده تری برای ارزیابی و گرفتن مجوز دانش بنیانی برای شرکت های مستقر در مناطق محروم و کم برخوردار در نظر بگیریم؛ بدین سبب در بعضی از شروط تائید محصول دانش بنیان برای شرکت های مستقر در این مناطق چشم پوشی کردیم و دانش بنیان نوع ۳ را برای این شرکتها مدنظر قرار دادیم.
به گفته خیاطیان، شرکت های دانش بنیان نوع ۳ با دارا بودن معیارهای ارزیابی و با تشخیص شورای تخصصی دبیرخانه کارگروه به مدت ۲ سال تائید می شوند.
اعطای مجوز دانش بنیانی به فعالان عرصه علوم انسانی در قالب شرکت دانش بنیان
رئیس مرکز شرکتها و مؤسسات دانش بنیان درباب صنایع خلاق و علوم انسانی و اعطای مجوز دانش بنیانی به این شرکتها اظهار داشت: تا حالا معاونت علمی و فناوری برای علوم انسانی اقداماتی مدنظر نداشته بدین جهت نتوانستیم این مفهوم را در زمینه علوم انسانی جا بیندازیم برای اینکه شدیداً کار سختی است؛ به همین دلیل جهت استفاده از ظرفیت شرکت ها، محققانی که در زمینه علوم انسانی فعالیت می نمایند نیز می توانند مجوز دانش بنیان بگیرند.
خیاطیان اضافه کرد: اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه که صاحب ایده هستند، می توانند ایده های خودرا در زمینه علوم انسانی مطرح کنند تا مفهوم جدیدی در دانش بنیان ایجاد شود.
به گفته وی، جریان علوم انسانی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است نیز باید به عرصه دانش بنیان ها ورود پیدا کند.
عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: محققانی در این عرصه فعالیت می نمایند، می توانند طرح های خودرا به معاونت علمی عرضه کنند تا طرح آنها برای ارائه مجوز دانش بنیانی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.


منبع:

1400/05/30
13:35:10
0.0 / 5
526
تگهای خبر: دانش بنیان , دانشگاه , فناوری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
آزینیک