رونمایی از ۲۷ محصول حوزه فناوری های همگرا با حضور ستاری

رونمایی از ۲۷ محصول حوزه فناوری های همگرا با حضور ستاری

به گزارش آزینیک ۲۷ محصول حوزه فناوری های همگرا که توسط محققان دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان به نتیجه رسیده، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی گردید.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محصول های رونمایی شده در حوزه فناوری های همگرا روز شنبه با حضور سورنا ستاری در مراسمی در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی گردید.
این محصولات دانش بنیان شامل ایمپلنت جذبی استخوانی، جوهر زیستی استخوانی، چاپگر زیستی سه بعدی، سایکورادیولوژی، دستگاه پرتابل پوشیدنی EEG-NIRS سیستم اندازه گیری فعالیتهای الکتریکی و متابولیکی سلولهای عصبی، ابزارهای ثبت سیگنال پرتابل هشت کاناله برای توسعه نرم افزارهای کاربردی در حوزه پایش، بهبود و ارتقای توانمندی های شناختی، الکتروآنسفالوگراف اینتراکرانیال، سامانه حقیقت مجازی بهبود و درمان ترس و وسواس است.
همچنین نرم افزار ارزیابی و مطالعه عمق و نحوه خواب با استفاده از هدست های EEG، هدست و شیدنی EEG چهار و شش کاناله، خدمت تعیین روند درمانی فرد محور بیماری سرطان با استفاده از داده NGS و دستگاه PSG برای مطالعه بالینی و کلینیکی خواب، دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق، دستگاه اتوماتیک استخراج اسید نوکلئیک، خدمت تشخیص بیماری های نادر و پیچیده ژنتیکی با استفاده از تحلیل داده های NGS از دیگر دستاورهای حوزه فناوری های همگرا هستند.
تست ژنتیکی سرطان های وراژتی، تست ژنتیکی تشخیص دارویی، آنالیز دستگاهای بالینی و تحقیقاتی حاصل از روش های NGS، توسعه سویه به منظور تولید هیالورونیک اسید، دستگاه آزمایش شمارش کامل خون، اندازه گیری هموگلوبین و هماتوکریت خون، تولید کننده محصولات پیشرفته بند آورنده خونریزی، کیت CTC، ماسک صورت، دستگاه کنترل شونده بویایی سنج بر پایه سیگنال های مغزی و حسگرهای تنفسی، آرایه میکرو الکترودی MEA و برد تزریق الکتریکی گل پایه روغن هم از دیگر محصولات رونمایی شده است.
فناوری های همگرا (به انگلیسی Converging Technologies)، به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می شود که در هم افزایی و یکپارچگی با هم قادرند، به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تابحال فناوری های دیگر قادر به آن نبوده اند.



منبع:

1400/03/08
22:48:27
0.0 / 5
511
تگهای خبر: آموزش , دانش بنیان , دانشگاه , فناوری
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
آزینیک