تشخیص آلودگی هوا در زمین با یك حسگر فضایی

تشخیص آلودگی هوا در زمین با یك حسگر فضایی

به گزارش آزینیک سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می خواهد سنسوری جدید را که برای اندازه گیری گرد و غبار در ماه از آن استفاده می شود، برای تشخیص آلودگی هوا در زمین به کار ببرد.


به گزارش روز جمعه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از روزنامه دیلی میل، گرد و غبار در ماه یکی از بزرگترین مشکلات ناسا در طول مأموریت های آپولو بود. چونکه گرد و غبار سبب ایجاد مشکلاتی برای تجهیزات و فضانوردان در آن زمان می شد. حالا ناسا می خواهد از سنسوری جدید که برای اندازه گیری گرد و غبار در ماه استفاده می شود، برای کمک به مبارزه با آلودگی هوای زمین استفاده نماید.
ناسا برای انجام این کار با شرکت Lunar Outpost در «دنور» که چند سنسور کیفیت هوا برای اندازه گیری گرد و غبار ماه طراحی نموده، همکاری داشته است. ناسا می خواهد از آن حسگرها برای اندازه گیری آلاینده های مختلف روی زمین مانند ذرات معلق، کربن مونوکسید، متان، گوگرد دی اکسید و ترکیبات آلی فرار استفاده نماید.
از این برنامه به صورت بالقوه میتوان در مواردی مانند آتشسوزی جنگلها، فوران های آتشفشان و در صنعت نفت و گاز برای شناخت سطح آلاینده ها و میزان کاربردی بودن سیستم های فیلتراسیون هوا بهره برد.
این سنسور که حالا با نام Canary-S شناخته می شود، با کمک انرژی خورشیدی و یک باتری کار می کند که با استفاده از فناوری شبکه، داده ها را انتقال می دهد. سنسور Canary-S، این اندازه گیری ها را هر دقیقه انجام می دهد و داده ها را به یک فضای ابری امن یا مکانی ارسال می کند که بتوان آنها را در داشبورد Lunar Outpost یا یکی از پایگاه های داده به منظور تجزیه و تحلیل بارگذاری کرد.
برخلاف گرد و غبار روی زمین، گرد و غبار ماه به همه چیز می چسبد. «هریسون اشمیت» یکی از فضانوردان مأموریت «آپولو»، واکنش خویش را در مقابل این ماده همانند «رینیت آلرژیک قمری» که سبب عطسه، آبریزش چشم و گلودرد می شود، تشبیه کرد. گرچه در نهایت علائم از بین رفت اما نگرانی برای سلامتی انسان هنوز وجود دارد.
در حال حاضر ۱۵ ایالت آمریکا از سنسور Canary-S در صنایع مختلف استفاده می نمایند. حالا محققان قصد دارند از این سنسور برای اندازه گیری کیفیت هوا استفاده کنند.


1400/03/08
11:37:58
0.0 / 5
696
تگهای خبر: آموزش , باتری , دانشگاه , صنعت
این مطلب آزینیک را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط آزینیک
نظرات خوانندگان آزینیک در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آزینیک