فروش 212 میلیارد تومان محصولات دانش بنیان به صنایع

فروش 212 میلیارد تومان محصولات دانش بنیان به صنایع

به گزارش آزینیك معاون سازمان صنایع كوچك اظهار داشت: تابحال بوسیله 14 فن بازار، مبادرت به شناسایی 723 نیاز و رفع 251 نیاز فناورانه با مجموع فروش 212 میلیارد تومان محصولات دانش بنیان و انتقال دانش فنی كرده ایم.



به گزارش آزینیک به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصغر مصاحب گفت: در امتداد تامین نیازهای فناوری صنایع، نفوذ تکنولوژی های جدید در آنها، بهبود پروسه مبادلات فناوری و ارتقا خدمات در این عرصه، ۱۴ فن بازار منطقه ای با راهبری شرکت شهرک های صنعتی ۱۴ استان کشور به وجود آمده و در حال فعالیت است.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: شناسایی ۷۲۳ نیاز و رفع ۲۵۱ نیاز فناورانه با مجموع فروش ۲۱۲ میلیارد تومان محصولات دانش بنیان و انتقال دانش فنی، همچون دستاوردهای ایجاد ۱۴ فن بازار منطقه ای توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.
وی افزود: فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است. در بازار فناوری، فن بازارها نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران ایفا می کنند و فن بازارها همین طور به ارائه مشاوره درباب مراحل انتقال تکنولوژی می پردازند.
به گفته عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تولد فن بازارها به دهه ۱۹۹۰ و کشورهای شرق آسیا برمی گردد. کشورهایی چون ژاپن، چین و هنگ کنگ که خود تولید کننده تکنولوژی نبودند و بیشتر از استراتژی انتقال تکنولوژی استفاده می کردند، برای ساماندهی به جریان انتقال تکنولوژی در کشورشان دست به ایجاد ساختارهایی زدند که بعدها به نام Technomarket یا Technomart معروف شدند.
مصاحب افزود: ظرایف موجود در انتقال تکنولوژی، ضرورت ایجاد اطلاع رسانی صحیح، مشاوره و استاندارد سازی مبادلات را به وجود آورد که این نقش توسط فن بازارها ایفا می شود.
وی بیان داشت: در اصل فن بازار در نقش یک واسطه حرفه ای در سطوح مختلف در کنار عرضه کنندگان (دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع) و متقاضیان تکنولوژی (صنایع بزرگ، بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، سرمایه گذاران و حتی دانشگاه ها) خواهد بود.
عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با این تعریف می توان گفت فن بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات تکنولوژی است. در این بازار، فروشندگان تکنولوژی فرصت می یابند تا ایده ها و تکنولوژی های خودرا به نمایش گذاشته و برای آنها مبادرت به بازاریابی کنند.
مصاحب افزود: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی نیز تقاضاهای خودرا مطرح کرده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در میان گزینه ها داشته باشد.
وی تاکید کرد: اهداف اصلی فن بازارها، تقویت و تسهیل تبادل فناوری، حمایت و حفاظت از عرضه فنآوری و دانش فنی، تامین نیازهای فناوری، بهره گیری از فنون تجاری سازی انتقال و انتشار و تاکید بر فنآوری پیشرفته است.
گفتنی است، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن حالا با دارا بودن ۵۰۰ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۸۵ هزار و ۸۷۴ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.


منبع:

1399/05/22
12:01:45
5.0 / 5
382
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
لینک دوستان آزینیك
آزینیک